Search This Blog

World Cup!

tanggal 11 jun, maka terangkatla tirai World Cup 2010 yg dinanti-nantikan selama 4tahun. kali ini, afrika selatan menjadi tempat utk menjadi saksi juara dunia dalam arena bola sepak. bila malaysia nak masuk acara ini pun aku tak tahu. apatah lagi menjadi tuan rumah. berbekalkan semangat MALAYSIA BOLEH!, itu tidak menjanjikan ape2 lagi setakat ini. smg semangat 1 malaysia dapat menggalas tggjwb itu. hehehhe

jadi dalam masa sebulan ini, orang lelaki khususnya, dan perempuan amnya, akan sanggup bersengkang mata, mengabiskan duit membeli jersi, bawa bantal kecik tuk tdo do kerusi office, dan ada juga golongan membeli TV ansuran court memot..semuanya kerana WORLD CUP 2010..bukan kerana afrika... bukan kerana beckham, bukan kerana ronaldinho. sbb mereka tak main pun, ttp world berlangsung. buah hati aku dah marah apabila dia terpaksa menempah masa utk keluar dgnnya. kerana masa perlawanan tahun ini adalah antara 730ptg hinggala 5pagi lebih kurang. tapi syg..bukan kerana bola aku tak dapat keluar dgn mu...bola tu leh skip kerana kau...tp kerana duit dah xde..hehehhe

2minggu lepas, nak beli jersi brazil, tp xde saiz. eh maksud aku, dah hbs....spain pun dah hbs. portugal, ada lambang dok molek.. smgt park ji sung, korea dah hbs jg...last2 nak merah punya pasal....england 2nd jersi..better have one than tiada...rite? so belila jersi england...

bila bermulanya virus world cup pada 11 jun hari tu, aku berada dalam kereta untuk pulang ke kampung halaman. afrika mexico yang mensajikan bnyk gilerr kad kuning. merah pun ada. ape ke hal semua ni? terkejut ke main kat afrika?semgt lebih ker pengadil ni?hehehehe

aku try tgk game france malam tu...macam hampeh!hilang smgt aku nk layan world cup. sebelum ia terhapus terus, aku terus tutup tv dan tdo... game england menjadi sasaran aku. lawan USA. minit ke4 dah score..wah!semgt giler aku tgk.tak sia2 aku beli jersi england. dari pasukan yg takde harapan nak menang world cup, jd ada harapan. tp malang tak berbau, langit tak selalunya cerah.. dah la seri, gol cannot accepted. y? y? mulalah timbul rasa kecewa bersengkang mata.. tp xpe...aku bg peluang game kedua..

bnyk pasukan seri. dan menang pun 1-0 jer...kecuali ada satu pasukan ni...yg agak giler prestasi pada perlawanan pertama mereka...iaitu....

GERMANY....

podolski, klose yang pernah giler menanduk pada musim world yg lepas2...balack yng tak dapat main tahun ni.... itula germany...

adakah germany dapat merangkul juara pada tahun ini?atau...

spain?

netherland?

england?

brazil?

atau negara yang ada 42 org perempuan ni jer?

semua tak tahu...bola itu sfera...macam2 leh berlaku...mana tahu, pasukan underdog seperti ARGENTINA....underdog ker?wakakakaka ITALY?FRANCE? kita tunggu......

p/s : malaysia kena juara AFC dulu...br pk world cup....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: