Search This Blog

AMARAN!

smlm...aku dalam perjalanan pulang ke rumah damansara... hati aku sayu...cakap pun tak bnyk dalam kereta. biasanya kalau aku dgn kareem dalam kereta balik ke pahang atau balik dari pahang, kami mesti tak putus topik.. tapi semalam, hati aku sayu, sedih dek kerana soklan sidia.. maybe soalan dia tu menggambar dirinya..bukan utk diri aku.. tapi entah la...dia kata dah lama nk cakap,tp malam tu br kuar. semuanya kerana aku ikutkan kata dia yg nak aku cite A-Z..aku terguris dgn tindakan dia.selepas 9bulan, br timbul soklan ni. lebih2 lagi,sejarah pernah berlaku, yg dia pernah tinggalkan aku sekali. adakah soklan tu, dia memahukan aku yg bertindak pula? dgn bertopengkan takut kehilangan, soklan tu dimuntahkan bg mengaburi intipati niat di kalbu.....haih...aku terguris, kecewa dan tiada mood. aku cuba membiarkan dia melayani perasaannya itu sendiri. sbb aku taknak soklan itu mengganggu aku yg sedang berkecamuk ni. tp dia menyatakan sesuatu yg negatif. membuatkan aku bertambah serabut.hampir accident aku semalam. kareem pun terkejut dgn permanduan aku.seperti tidak focus mcam hari2 biasa. alang2 serabut, biarla aku jawab tanpa dia boleh bertanya semula dgn jawapan aku. aku tak tahu apa yg dia pk dgn bertanyakan soklan itu. yang pasti...kerana soklan dia dan perlakuan dia malam itu, aku sedih... ;o(

di pahang, panas giler... malam jer hujan. tapi sesampainya aku di sempadan KL, hujan dah mula membasahi bumi. lebat tak lebat, biasa je la.. perjalanan aku diteruskan sehingga aku masuk kawasan damansara. apa yang aku tgk, sebiji macam dalam movie twister...movie pertama aku perolehi waktu berkhatan 14tahun yang lalu...daun berselerak...atap bertaburan... lebih menakutkan lagi.. pokok tercabut akarnya.. mula2 nampak pelepah jer.biasa la...sekali, dengan pokok2 sekali tumbang..bukan 1 atau 2..tpi banyak.... aku sempat merakamkan kawasan2 yang terkena AMARAN Allah ini..









apakah yang nak ditunjukkan oleh Allah?sama2 kita renungkan.....

p/s : ni di kota damansara...bukan ni kota denmark....ok?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

arika_aufa arissa said...

alah sian dia ni...jgn sedih2 sgt..smpai memudaratkan diri sndri tu..;)