Search This Blog

Malas!


22 june 2010....hari kedua aku stay up tgk bola...nasib baik SPAIN menang...malam ni tak stay dah...sbb argentina dah konfem masuk suku...so layan game jam 10 jer...hr masak kat rumah...erm... hari ini, mendung..tak panas...matahari kat mana pun aku tak tau...aku suka sgt situasi hari ini.... celik mata jer...aku cuba menceriakan hati aku...spptnya bila tdo..ht kita jd besar semula setelah ia kecik utk hari semalam...tp buka2 mata jer, terigt hal smlm, terus kecik...tp hari mendung agak membantu aku utk memperbesarkan semula..

karim baru sampai rumah jam 740pg...igt tak jupe jalan balik dah dia tu..rupanya ok... aku bingkas mandi.. bersiap...dan tunggu kawan2 kat kereta..dalam 815pg aku gerak. tak breakfast sbb puasa. kawan2 lain pun sekadar breakfast roti kat BHP..sampai jam 855pg. sempat dgr panggilan hangit dimana bakal tunangnya minat org sejenis.. cuak pompuan tu. siap ngalah. nak pulangkan laki tu pada bakal tunang dia... aku hanya tersenyum....usahkan nak gelak...tersenyum pun paksa...

sampai ofis, bermulala kerjafobia aku hr ini... tak pernah tenang dah aku dibuatnya. maybe sbb tekanan dr pihak atasan. tp aku cuma merilekskan diri. berlagak cool..sedangkan dalam hati menyumpah seranah... bukan internet...internet macam $%^&*(*&^% plak! argghhh ape kena la dgn line ni..

ternyata aku gagal mempertahankan puasa aku. syahid aku. tak mengapa.. nama pun puasa sunat. tak larat. jgn dipaksa.. nnt ia dipandang seksa oleh kaum lain. indahnya Islam. tp jgn buat pada puasa wajib plak. itu takleh di tolak ansur.

perasaan aku terus terbang keluar dr ofis ni. seakan2 tak sabar nak pulang ke jengka, memeluk ibu ayah ku...erm..malas plak nak kerja.. nak jaga ibu n ayah sahaja..tp takleh..aku lelaki.kena ada kerja...nnt nak kawin..lainla kalau taknak kawin...kalau family aku ada kebun...leh jg aku usahakan...ni ayat poyo je ni...padahal kalau ada pun, malas...wakakakak...

aku cuba berkeraskan hati aku utk buat kerja....naziffuddin! bangun! buat kerja!!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: