Search This Blog

Movie Time!

hari ini aku hari jumaat....esok hari sabtu...memandangkan bulan world cup..ramai kawan2 yg ajak aku melepak tgk bola...bg mereka yg ajak gi jauh2...aku mohon ampun awal2..aku takleh terima jemputan tu... aku sdg mngalami kekeringan...aku hanya dapat tgk kat depan rumah aku jer...

so entry kali ni, aku nk cite movie2 yg aku dah tgk..

first sekali, KILLERS

cite ni aku tgk tak tgk je sbnrnya. mula2 je aku punyai tumpuan. lepas tu, otak aku dan ht aku dah keluar dr panggung tu. tp ape yg aku tahu, cite ni agak lawak. sbb org asyik gelak jer.termasuk org kat sebelah aku. mengisahkan seorg lelaki bernama spencer (ashton kutcher), yg menjadi seorg pembunuh upahan. ttp dah berubah jd baik, nak insafla kononnya...apabila berjupe dgn jen..just jen (katherine). diorg berkawin. 3tahun kemudian. dia dpt satu arahan. tp dia ingkar. lalu seluruh org sekeliling dia nak membunuh dia, tuk mendapatkan reward. termasuklah ayah si jen tu. yg bestnye, pembunuhan dlm movie ni, diselitkan dgn penuh aksi lawak. menjadikan pembunuhan tu nmpk mcm main2.. maybe sbb karakter ashton tu. utk melihat ape kesudahannya....sila pergi ke panggung.atau download...

movie seterusnya ialah LAGENDA BUDAK SETAN.

movie ni mensasarkan kutipan pecah panggung. dek kerana novelnya dinobatkan sebagai novel terlaris suatu ketika dahulu. aku percaya fakta novel tu. sbb kalau dia buat percetakan lagi sekarang ni, KONFIRM! masih ramai org nk beli. tp kenyataan ttg movie tu aku tak berkenan sket. sbb dia buat sikuel. kat negara lain, movie yg diadaptasikan dari novel, movie nye akan dibuat sebaik sahaja novel dikuarkan. kalau dah kuar semua, lama plak tu, pastu buat sikuel, adeh....dah la jalan cite agak lembap. sampai tertdo aku.wakaka... mengisahkan ttg budak yg nakal bernama kashah, berubah jd pencinta teragung apabila berjupe dgn ayu. tp ayu terpaksa kawin dgn pilihan ibunya, azmi tatkala kashah sedang menghabiskan program pelajaran nye. cantik tempat si kashah tu pergi..mcm nk pergi. tp DSLR xde lagi..wakakak menunggu cite ni punya sambungan...fazura become the heroin.

movie seterusnya ialah SHREK 4EVER AFTER.

cite agak bosan.dan menyesal bila tgk kat panggung.sbb taraf cite dia, its like normal. nothing special. cuma kecomelan kucing, gaya si shrek ni, lawak yg tak berhenti, membuatkan cite ni, sedar2 dah hbs. ni la bahana buat cite sikuel. ni bukan movie tu. kalau la dia di adaptasi dr novel jg...erm...alamatnya mmg tak ramai la gi tgk... mengesahkan shrek yg nak dia tu dihormati dan ditakuti mcm dulu2... so dia jupe sorg ni, utk disihirkan. bila dah dpt. nyesal.nk kena pulihkan dulu... last2 hepi ending...dia mensyukuri nikmat hidup yg dia ada.. fuh! bosan....tp comel...




movie seterusnya ialah THE PRINCE OF PERSIA.

cite aku nk tgk sbb awek aku berlakon.. gemma arteton...sungguh kuit dia dlm tu...kalau la aku dpt digandingkan dlm sebuah filem...wow! this is my first game in my life. masa tu aku igt lg..asal dtg kat rumah pakcik aku kat shah alam. mesti main game prince of persia ni... tp dlm game tu, puteri tamina tak cantik sgt.. mengesahkan putera dastan yg diangkat jd prince ke 3 daripada anak yatim, dituduh membunuh raja. bagaimanapun, pisau rahsia kepunyaan puteri tamina, dapat mengembalikan masa. akhir sekali mereka kawin... best2....siapa dalang disebaliknya?




lastly, the best movie aku tgk dlm bulan ni ialah.... THE KARATE KID.
mengesahkan budak kecik yg kematian ayahnya, kemudian ikut mak dia pindah ke china. mr han, lakonan jackie chan, adalah seorg pembaik pulih dalaman rumah. budak ni selalu kena buli, sehingga jackie chan membantunya utk pergi mendapatkan kedamaian dgn musuh budak kecik ni. tp lain plak jadinya, apabila tok guru budak jahat tu, mencabar one on one. nak taknak, jackie pun terpaksa ajar budak kecik ni kungfu. bermula la pembelajaran budak ni. dan mulala kisah menarik dan lucu sepanjang cerita. penutup cerita ni, mereka menayangkan koleksi gambar DSLR sepanjang pembikinan filem ni.smart. ayah sbenar budak ni pun ada sepanjang shooting. sape? will smith! my feberet actor. so, movie ini ditabalkan oleh aku, movie wajib download. hehehehe

erm...bnyk gile movie yg aku tonton. lari budget bulan ni. hilang aku nk beli DSLR. nak pindah kerja lagi.. aduh....

p/s : toy story 3D.....nak tgk ke taknak?erm.......

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: