Search This Blog

Cari nahas!


awal pagi ni, aku bangun secara tersentap. tak tahu la kenapa. tapi yang aku ingat, aku mimpikan seorang artis yang desperate nak jual album dia... aku yg baru masuk ke company tu, mendapat task utk lariskan album dia. sambil diterangkan hal2 album tersebut, aku juga diugut jika tak dapat lariskan album tersebut.

celik mata, sakit leher. bantal tinggi sangat. kepala pening, nafas panas dan jiwa kaco...hr agak lewat dan pelik.sbb aku org pertama siap dlm rumah sewa aku. biasanya aku last. sbb aku driver. mataku takleh bukak besar2..pedih sgt. aku breakfast depan rumah, sambil pakai spec mata. macho gitu! berger dari kedai tu dlm jam 820 cenggitu. biasalah...kalau gerak lebih jam 8, konfirm sangkut dgn jammed. dgn ngantuk nye, aku kerahkan keringat utk sampai ke ofis.

sampai ofis, br duduk. masuk plak staf baru. wah! hebat org dia. itu pandangan pertama aku. mana tak nya, 6tahun experience.as a software developer. technician support ntah brp puloh tahun ntah. aku pun terang pada dia siapa aku di ofis ni. eh! soklan bangsat dia yg pertama, pasal laptop. laptop ni power tak?leh tampung sofware developer tak?

bila dia dah tanya mcm tu, aku pergi ke pandangan ke dua aku. dia ni takdela hebat mana.sbb dia ni berlagak. aku terus setupkan laptop dia..sedikit problem berlaku, tp aku selesaikan dgn sebelah tgn je. mcmn?tutup suiz...wakakakkaa

bukan aku taknak bg ko laptop woi!! company ni yg xde duit nk beli baru.. so ko kena la bersyukur. tak pandai syukur tul. company lain tu, dah la xde laptop. ada PC pun berkongsi.tau x!dia ni mmg tak pernah susah kot. dari mula masuk, sampai sekrg, 3jam dia br dtg, dia dah ckp sama bnyk dgn aku ckp sepanjang aku kerja kat sini. dia ckp semua ilmu komp dia.. bunyi macam hebat. mana yg aku leh amik, aku akan gunakan..mana yg aku rasa kosong, aku campak ke dalam tong sampah.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: