Search This Blog

SELAMAT HARI PEKERJA~!!!

hari ini aku sampai parking awal..dalam jam 730pg..alhamdulillah..dpt park kat bawah jer...teduh bawah pokok..tp chances utk diberaki burung tu 80%..ahhahaha aku lepak sampai jam 8pg..macam biasa,aku akan tido..tp kali ni,muka aku menghadap matahari yang memancar tepat. sp aku pun tgk org lalu lalang..bukan lalu kat lalang yer...

macam2 karenah aku lihat..semua ni kuasa tuhan..Tuhan dah tentukan di polan ni buat ini...buat itu..tiba2 mata aku terpaku kat sorg makcik ni...pegang penyapu lidi...tp bukan macam penyapu lidi yg buat sapu saf surau TAHAP tu..ni upgrade sket...tambah batang dia...cuba tgk makcik ni...



kalau melihat cara jalan dia...macam dah xlarat jalan jer..tp aku tgk makcik ni gigih je menyapu daun2 dan sampah utk kelihatan bersih..aku berfikir sejenak..makcik ni,agak2 berapa org yg dia tanggung?kita xth..selagi kita tak tanya..tp ni semua Tuhan dan tentukan..begitu gigih makcik ni menyapu kerana nakkan sesuap yg halal..yang aku ni,nak pilih2 keje plak...keje yg dah ada xbersyukur...erm..pttla Islam menggalakkan kita bersyukur..sbb..seteruk2 kita pun,ada lagi yg lagi teruk drpd kita...mulut aku automatik menyebut "ALHAMDULILLAH..."

P/S : makcik...terima kasih sbb mencantikkan kawasan felda..SELAMAT HARI PEKERJA~!!!



kalau melihat cara jalan dia...macam dah xlarat jalan jer..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: