Search This Blog

MAC



MAC bermaksud...Muka Aku Comel....hahahah MAC ni bulan 3 la..bulan mac..

1 MAC
bulan mac ni dimulakan dgn panggilan hangat dr abah aku...yang mengatakan bahawa,gaji mingguan aku dah masuk...hehehe....
tapi kusangka hujan sampai ke malam...rupanya petir dipetang hari...
aku telah membuat tindakan yang bodoh...dan tindakan itu akan kuingat sampai biler2 DANNNN....aku xkan mengulanginya untuk sekian kalinya...
malam tu aku xdpt tdo..seakan2 izrail sudah memanggil namaku...dada aku sesak sgt..nasib baik ade game final carling cup..MANCHESTER UNITED lawan tottenham..first half aku duduk.second half aku baring.masuk extra time aku dah terbungkang dah..tp xdpt tdo lg.game hbs dengan kesudahan MAN U mnggondol piala carling dgn kemenangan 1-0(penalti 4:1).

naik atas igt leh tdo..xleh jg..terbaring macam dah xde nyawa..nk muntah pun ade tp xterkeluar.macam2 gaya aku buat utk lelapkan mata aku ni..ditambah lg dgn keresahan hati aku ni memikirkan sesuatu yg xpasti...jam dah kul 445pg..555pg nk kene bgn dah..akhirnya aku tertdo sambil bersandar pada dinding..

2 MAC
sampai jer parking pej.aku call utk mengetahui kepastian..tak ku sangka..cempedak dah jd nangka..panggilan pagi tu menjadi panggilan hangit.sepanjang waktu keje aku xbuat ape..hanya operate lappy aku untuk kali ke 6 dalam masa 2minggu..aduyai...

balik keje jer..jalan xjammed...sampai jer bulatan billion,tb2 hujan lebat...terkesima aku sekejap..kat tepi jalan,kedapatan ramai penunggang motosikal bergegas berhenti utk memakai baju hujan..ketika itu,aku bersyukur kerana aku menaiki kenderaan yg beratap...

rupanya hujan itu petanda awal bahawa aku jg akan mengalami hujan bila sampai rumah tu...sungguh xku sangka...knp begini nasib yg ku terima...

3 MAC
aku bangun dengan perasaan suram hr ni..breakfast pun ala kadar je walaupun makanan yg kakak ipar aku buat,feberet aku...sosej dibalut roti..

macam biasa aku memecut laju sambil mendengar HOT FM..dah lama aku xdgr ERA..part yg aku minat pun hanya slot riuh jer..tp HOT,aku minat semua...dalam perjalanan,topik yg hangat dibincangkan ialah CERAI,APA PUNCANYA... macam2 org bg komen..laki la puncanya...perempuanla..poligami la..origami la..ops!! terlebih sudah..origami tu lipat2 kertas laa...hahaha bg aku, isu cerai ni xpatut didedahkan dlm media masa.. cukupla sekadar pendedahan dalam kursus kawin bahawa hinanya penceraian ni..tp apabila ia dibisingkan dlm media masa..ia hanyalah membanggakan sahaja...apa yg nk aku kaitkan kat sini,seperti isu REMPIT..apabila didedahkan dalam media masa,semakin ramai rempit TERlahir...ye laa..niat produser,penerbit penulis mmg bagus..nk tunjuk akibat drpd aksi itu,tp rakyat malaysia ni xpandang yg itu..rakyat malaysia pandang yg aksi 'hebat' si rempit tu..lalu ingin menirunya..serupa dlm konsep cerai ni.cuba kaji, selepas pendedahan beberapa artis yg bercerai,berapa bnyk kes penceraian mengikutnya?brp?tgk sendiri la dlm statistik dlm akhbar hr ni..lebih sedih lagi..apabila terdapat sebilangan manusia berkata "alaa...kawin je..klu xserasi,cerai n cari lain.." inilah dunia sekrg...

p/s : carilah pasangan yg boleh membuatkan anda bahagia bersama..bukan sebelah pihak sahaja..


MAC bermaksud...Muka Aku Comel....hahahah MAC ni bulan 3 la..bulan mac..

1 MAC
bulan mac ni dimulakan dgn panggilan hangat dr abah aku...yang mengatakan bahawa,gaji mingguan aku dah masuk...hehehe....
tapi kusangka hujan sampai ke malam...rupanya petir dipetang hari...
aku telah membuat tindakan yang bodoh...dan tindakan itu akan kuingat sampai biler2 DANNNN....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: