Search This Blog

PoNtEnG @ dArUrAt~!?

Hari ni aku terlewat bangun..menyebabkan aku tak pergi keje..bukan xnk pergi...tp klu pergi pun dah separuh hr dah..so keputusannya...dok rumah...hahaha breakfast...makan megi jer...lunch...erm...malas tul nk kuar..aku pun kuatkan diri utk masak nasi...dah masak nasi tu...aku cedok separuh drpd tu untk makan tghr...separuh lg untuk dinner...ni dia makanan lunch aku.....





A - Nasi Goreng Kicap Pedas
B - Soya Ikan
C - Air Ribena

Bahan2
1 Pinggan Nasi Putih
2 Sudu cili yg diblender
1 Biji Telur
1 Piring campuran kacang
5 Potong Soya Ikan
2 Sudu Minyak
Sedikit Kicap
Sedikit Garam

Cara2
1.Panaskan minyak.
2.Goreng soya ikan hingga garing
3.Selesai goreng,gunakan baki minyak untuk tumisan cili. Tumis sehingga naik baunya.
4.Masukkan kicap.
5.Masukkan sedikit garam.
6.Masukkan telur.
7.Masukkan nasi putih dan goreng sehingga rata.
8.Masukkan campuran kacang.
9.Goreng sehingga nasi tidak melekat antara nasi-nasi.
10.SIAP!!!

Itulah resepiku yang boleh siap kurang dari 10minit.

p/s : cara buat air ribena aku nk ajar juga ke?heheheh
Hari ni aku terlewat bangun..menyebabkan aku tak pergi keje..bukan xnk pergi...tp klu pergi pun dah separuh hr dah..so keputusannya...dok rumah...hahaha breakfast...makan megi jer...lunch...erm...malas tul nk kuar..aku pun kuatkan diri utk masak nasi...dah masak nasi tu...aku cedok separuh drpd tu untk makan tghr...separuh lg untuk dinner...ni dia makanan lunch aku.....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

ShiLa said...

haha..berdedikasi punye staff..

Karim Kicasso said...

sempoii bro..hahaa

Nazlina Collections said...

naim : mmg sempoi...hehehehe

shiela : staff berdedikasi,disayangi bosh...