Search This Blog

. .. ...JaRi KaKi Ku PaTaH @ TeRsELiUh... .. .

13 januari...aku mendapat satu ujian...yg mana ujiannya tidakla sebesar ujian Nabi ayoub a.s...atau Nabi Muhammad s.a.w..mahupun ujian ayoub dalam tv3 tu.... ujian yg aku terima ni berkaitan dgn patah@seliuh@jari@kaki.... lihat gambar ni.....



comel kan kaki aku? cerita dia begini.... pg ni, aku breakfast dgn parent aku sekitar 730pg... dah siap makan...aku masuk bilik, capai hp.. update status fb dan tiba2.... belum terseliuh lagi.....

tiba2...aku terasa nak membuang air besorr....dengan pantas sepasang baju menjadi sehelai tuala sahaja dipinggangku... keluar bilik... berdebang!!!! kaki kiri aku tersepak simen yang kat sinki tu.... terberhenti seketika langkah aku...gelap gelita mata aku....seolah2 mcm dah takde kaki...tak rasa ape2...then....terasa seperti jari kaki aku baru saja dipotong.... menjerit bukan kepalang la masa tu...tp nak buang air punya pasal....aku teruskan hajat itu....sepanjang tu, dan sepanjang aku mandi, mata aku focus pada jari kakiku...takut2 kuku patah....kalau kuku patah, pedihla kalau mandi...tp bukan kuku yg patah....tapi aku lgsg tak dpt menggerakkan jari kaki aku tu... gerak je menjerit..menjerit je gerak....keh keh keh

kuar2 je...terhencot2...ayah aku tanya...apsal? patah kot tersepak simen tu...ish ko ni....tarik cepat...tarik? nak sentuh pun sakit la bah... aku bersiap sambil gigit tuala.... nak g office, mak aku sapukan minyak nona roguy... sepanjang perjalanan aku jariku berdenyut2...gigit tuala je aku...sampai offis...terbantut aku nak buat keje... kini selepas 6jam kejadian, jari aku dah biru. kaki dah takleh letak dgn elok. terhencot2 dah... AM aku cakap...kawan dia pernah tersepak peti besi.... seminggu selepas tu, br dia dpt tahu, yg jari dia patah sebenarnya.... lebih menggerunkan aku....

ape pun...esok aku kena start ngajar 5hari full, budak2 ILP...mcmn nak ngajar? aduihhh.....dah la hati sedih... kaki pun turun sedih.. tambah plak ada org yg tak faham2 bahasa..... bertambah2 sedih la... cakap direct karang....kecik hati... kias...tak faham...lagi buat menyakitkan hati lg ada la...aduyai.... dahla takleh nak jalan...nak kuar isi perut tak dpt.. lapar..tp kaki sakit.... ;o(

Ya Allah....aku redha dgn ketentuan Mu...andai kata inilah ujiannya...maka aku bersyukur....

sebut pasal redha..aku ada kisah pasal redha yang aku dengar dari rancangan MUKADIMAH pagi smlm.....


to be continue....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: