Search This Blog

kerja, demam dan tertekan!

tak sangka...niat aku utk tidak mengusik lgsg bidang keje aku utk 2hr ni, btl2 aku tak usik. Sbb aku demam. Nak kuar rumah takleh. Nak bercakap telefon tak leh. Sms lgla tak larat.

Semuanya bermula dr BANTAL. Aku tdo terlebih bantal.menyebabkan aku sakit leher. Apabila medula oblongata aku tersekat dek kerana urat yg membengkak, otak tidak dpt berfungsi dgn betul. Kesakitan otak membuatkan aku pening dan lemah 1 badan. Lalu badan yg kurang menerima arahan dr otak, telah kepanasan. Membuatkan suhu badan memcecah 38.5c....

Sepanjang hari aku tdo. Tp air cond setia menemaniku. Tatkala aku bangun, lidahku kering. Tiada air liur. Kahak penuh. Hidung tersumbat. Kepala tingtong. Aku bangun perlahan2, lalu ku buangkan kahak dan fungus yg memenuhi kerongkong aku.

MERAH! Yaaaa itulah warna kahak aku. Dr situ aku dapat menegenal pasti ruang esofagus aku terluka. Tak sangka, mimpi aku berperang mlm 2 membuatkan aku benar2 terluka. Atau ianya lahir dr ht yg terluka? Wallahu a'lam..

Spnjg hr tak makan dan tak rasa lapar. Aku hanya berkurung dlm bilik.kluar hanya utk amik wudhu dan kencing. Kazen aku dtg, aku ckp dah masak. Asshik ajak aku beraya di jerantut. Aku tak larat. Kali ni aku tekad,tdo tanpa air cond. Peluh!

Bgn pg. Dlm sms dr kakak aku. Yg parent aku nak balik sbb risaukan aku. Bukan aku sgj xangkat. Tp aku tdo. Cpt2 aku call dan mengatakan aku dah sihat. Tak perlu balik. Tp, 2jam selepas i2, aku terasa mrk mmg balik. Lalu aku msj abahku. Tak semena2 aku terugut abahku. Abah, niatku baik. Aku tak mahu kau bersusah payah ulang alik kerana aku. Aku hanya mahukan kepercayaan bahawa anakmu ini sudah 25thn.boleh berdikari sndr. Tak perlu risau. Aku terpaksa berkata aku sudah masak dan sbgainya. Semua itu hanya helah semata. Aku tak rasa lapar. Dan elok jg aku tak makan. Boleh kurus sket.

Maafkan saya abah..niat adik sgt murni..harap abah n mummy tidak berkecik hati...

P/S : boleh tak aku katakan, aku taknak makan ni, sbb aku depress nak kurus?semua org sibuk nak aku kuruskan badan. Aku tention! Mereka tak tahu ke aku dah kurus sbnyk 20kg dlm setahun? Atau korg nak aku kurus 40kg dalam seminggu?sbb 2 aku taknak makan 2hr ni..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: