Search This Blog

KeRjA vS JaLaN2~!!!



sbulan yang lalu...aku pergi ke melaka untuk berurusan tentang projek yang team aku dpt...tak semena2 ade makhlukh yg aku syg ni nk ikut...secara mengejut...nevermind...aku mmg dilatih masa di kolej dulu,dgn 2 perkara

a) limited resorces
b) changing environment

selesai je aku dgn kerja aku... aku, buah hati aku dan 2 org kawan dia kelaparan...maka bermula perjalanan aku untuk memperkenalkan tmpt yg bisa dilawati dan takkan menyesal...artikel ini lebih kpd makan2 tau...hehhehe

TEMPAT PERTAMA

siapa tak tahu tmpt ni?sebelah newton di bandar melaka...depan McD dataran pahlawan.restoran ni pernah masuk jalan2 cari makan, singgah sahur dan juga sehari bersama abg bob...yg last tu aku tambah jer la...wakakaka sini, masalah kampung,n asam pedas dia...mmg terbaek la~!!!mesti mari!!!

TEMPAT KEDUA

oleh sbb zohor dah masuk...kami pun pergi ke MASJID terapung yg tidak kurg jauhnye dgn restoran td...disana aku solat dan lepak kat tepi masjid..amik gmbr...cantik view dia..angin pun kuat...siap ade hoverkraf lg lalu...bapak bsing nyer...hehehe tp menarik...tmpt,amik gmbr...then kitorg gerak sbb bnyk lg tmpt yg menarik...

TEMPAT KETIGA

br pas makan..tp tak lengkap jika tiada pencuci mulut..antara coconut shake yg terbaek di melaka ialah di sungai putat...sebelah dgn tomyam klasik...ada satu payung, kecik depan gerai...dia biasanya jam 4 dah hbs dah...depend ar...dia buka lepas zohor..satu lg tmpt yg best ialah di klebang..tp sampai skrg aku tak jupe....

TEMPAT KEEMPAT

destinasi seterusnya ialah pantai klebang...layan mee sup...dia mcm sup lembu tangkak jg..tp ni pure punya...pernah tgk kondo pelik kat klebang?yg sebiji tegak sekor2 tu...haa...gerai ni betul2 depan pintu masuk dia..seberang jalan la...perh~!!harga pun murah..rasa pun berdesyup perginyer...cuma masa tu gigi aku sakit...so, aku takdpt mkn dgn tenang...cendol pun ade kedai tu..bakso pun ada...macam2 ada....

TEMPAT KELIMA

tidak sah jika dtg klebang tidak mampir ke pantai puteri...betul ke ayat aku mampir tu?wakakaka memandang kn we jamak...we all amik kesempatan itu utk melihat kebesaranNya ialah itu..matahari terbenam...akan ttp, awan menyelimuti matahari menyebabkan kami kureng nmpk....gmbr di atas ni hanya lah gmbr hiasan...hehehe gambar betul2 nye, syg upload lain...

TEMPAT KEENAM

selepas mandi dan maghrib dirumah kakak ku...kami berkonvoi ke acara penutup sebelum pulang ke bandar metropolitan..iaitu acara makan ikan bakar...hehehhee dimelaka,mmg terkenal dgn asam pedas..cencalok dan belacan..tak kurang hebatnye dgn ikan bakar...terdapat bnyk medan ikar bakar..yg terkenal dan lama adalah dlm crystal bay(dekat pintu air)..kemudian medan ikan bakar lama, parameswara...dan hujung skali medan ikan bakar baru umbai...bertingkat lg...ketiga2 tmpt ni top la...mlm kami pergi tu, pergi yg pertama(CB), penuh...kepahat pun xde...tau kepahat tu ape?sejenis kerang..org panggil kerang bamboo..kami panggil seruling patah...hehehhee

last kami pergi ke umbai baru....nak tgk brp bnyk kami makan?tggu dlm galeri...hehehe

setelah ke 4 4 org buncit....kami pun beransur terus ke KL....begitula xpdc sy dan rakan ke MELAKA...asal nk gi kerja...tp, dah jd jalan2...letih tp seronok... nak tahu tmpt2 best dimelaka?leh tanya sy...hehehe



sbulan yang lalu...aku pergi ke melaka untuk berurusan tentang projek yang team aku dpt...tak semena2 ade makhlukh yg aku syg ni nk ikut...secara mengejut...nevermind...aku mmg dilatih masa di kolej dulu,dgn 2 perkara

a) limited resorces
b) changing environment

selesai je aku dgn kerja aku... aku, dan....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Unknown said...

Nice Reading. Thanks

Find the perfect holiday villa or self catering apartments on the worlds best valu holiday rentals site

holiday cottages ireland
holiday rentals ireland
holiday lettings ireland
holiday cottages tipperary
holiday cottages kerry

Dilla_Dill89 said...

coconut shake y kt klebang tu kt dgn esso la abg bob...len kali klo nk g mnm coconut shake ajak dila erk..hahahah.